Sunday, October 30, 2005

sungguh menakjubkan!

ya, saya sedang menulis dalam bahasa melayu dan sebab perkara yang sangat ajaib dan juga lucu ini adalah kerana esok adalah peperiksaan bahasa melayu saya. saya telah menghafalkan berbelas-belas peribahasa dan kini, sedang berbual dengan yasmin si lelaman MSN juga dalam bahasa melayu - sungguh lucu!

kami telah mereka beberapa frasa baru untuk buat demikian, yaitu:
KDK - ketawa dengan kuat
KSBAL - ketawa sambil bergolek atas lantai.
ANI - apa neraka ini

saya kini sedang berasa agak sedih. ramai kawan-kawan saya menghadapi supp paper, atau akan ditendang keluar sekolah. terutama sekali mereka dalam kelas melayu saya. hampir setengah menghadapi situasi tersebut. sesungguhnya, =(

pada awak tahun ini, saya tidak sangka kita akan menjadi kawan kerabat, tetapi jika perkara yang buruk akhirnya berlaku, saya akan merindu mereka. perkara seharian, seperti bergelak di dalam kelas dengan cikgu hanisah, atau dengan solikin yang sangat pandai dalam bahasa, ataupun pada hari Racial Harmony apabila yasmin dan hafiz dikahwinkan - sungguh meriah! terutama sekali, kumpulan Slut Posse: Yasmin, Ili, Jennifer dan saya. bersama, kita bercadang untuk mengambil tindakan terhadap seseorang lelaki yang amat comel tetapi sedihnya, kita tidak pernah diberi peluang untuk melakukannya. sesungguhnya, kita memang lembu dogol (orang yang penakut dan hanya cakap banyak sahaja). tetapi, tidak apa-apa! =)



A ROUGH TRANSLATION FOR THE ODD INCIDENT THAT IS THE ENTRY IN MALAY:

how strange!

yes, i am writing in malay and the reason for this strange and funny thing is that it is in preperation for my malay exams tomorrow. i have memorized tens of proverbs, and am now conversing with yasmin on MSN in malay! it is very funny!

we have come up with several new phrases to do so, and they are:
KDK - ketawa dengan kuat/LOL - laugh out loud
KSBAL - ketawa sambil bergolek atas lantai/ ROFL - rolling on the floor laughing
ANI - apa neraka ini/WTH - what the hell

i feel quite sad. a good number of my friends are facing supp papers or worse, being kicked out of school. especially friends from my malay class. almost half of them are facing this situation. it is truly =(

this year, i never expected us to become such god friends and if the unfortunate was to happen, i'll miss them a hell lot. the daily things, like joking in class with cikgu hanisah, or solikin who is SO GOOD in malay he makes us look horrible, and racial harmony day when hafiz and yasmin got married - such fun! and especially our Slut Posse (started when i apparently made a good impression of those coy pornstars in online popups - don't ask) comprising of Ili, Yasmin, Jennider and I. together, we conspired ploys concerning a certain cute guy (he is la!) but sadly, we never got the oppurtunity to materialize our ploys. we are such 'dogol' cows (cowards who only know how to talk big), but no matter! =)

END TRANSLATION.

so yeah, i realize only the handful of malay-comprehending people i know will be able to read the malay post.

No comments:

Post a Comment